[i55o]                                               DE LA VILLE
la Ville de Paris, de l'aterrissement de certain en­droit d'icelle riviere, à l'endroit du Louvre, de façon que, à l'occasion dud. aterrissement, la marchandise est grandement retardée, et leur convient faire grans fraiz pour la rendre aisée;
A esle advisé et deliberé, au Bureau de l'Ostel de lad. Ville, que le lieu de lad. riviere, par lequel l'on
217
Louvre, sera curée et gravoyée de deux piedz de pro-fondz, aux lieux ct endroitz qui seront monstrez pai­les Maistres des pontz, sur la longueur de quarante à cinquante toises et liuit à dix toises de large, et que, pour ce faire, seront payez par lad. Ville les fraiz qu'il conviendra faire pour led. curement, à iceulx prandre des deniers des aydes de lad. Ville (D.
a acoustumé monter lesd, basteaulx, à l'endroit du
ccxxvm [clxxvii].
Lettres missives du Rov touchant l'office de Contrerolleur.
2 août i55o. (Fol. ig3.)
Du n° jour d'Aoust mil v° cinquante. Aujourd'uy ont esté apporté par la poste lettres missives du Roy, dont la teneur ensuit :
led. office de Contrerolleur, de nostre consentement et par provision de vous, suyvant vosdiclz previl-leiges. Pour ces causes et saichans que nosdictes
"De par le Roy. "Très chers et bien amez, nousplement faict entendre, par noz letdeclairacion, données àFontainebledé Janvier dernier passé'2', noz voultouchant l'office de Contrerolleur dmungs, dons et octroiz de nostre bode Paris, et par icelles revoqué,la provision que en avions faicteBeauvais, Procureur en la Chambpar surprinse et non estans advertide nostredicle Ville; laquelle nostretesfoys n'a esté leue ne enregistréede Parlement de Paris, au moyen deet menées que a faictz led. de Beaadvertiz que icelluy de Beauvais, co
lettres de declaration dud. x v r° Janvier n'ont en­cores esté executées ct sorty effect, comme nous en­tendons, ct que les deniers de nostredicte Ville ne soient employez ne distribuez ai autres officiers que ceulx qui sont pourveuz par vous et servent de nostre consentement; vous mandons, commandons et très expressement enjoignons, par ces presentes, que n'ayez à payer ne faire par le Receveur de nos­tredicte Ville de Paris payer, des deniers de sad. re­cepte, aucunes choses pour sallairc ct taxacion dont icelluy dc Beauvais, à cause dud. Controlle, pour­roit faire demande, en quelque sorle que ce soit, et sur peyne de le recouvrer sur vous ou led. Receveur. Car lel est nostre plaisir.
"Donné ;i Sainct Germain en Laye, le premier jour d'Aoust'3' mil v° l. »
Ainsi signé : "HENRY." Et au dessoubz : "de L'Aurespine.~
et intention, excerce led. office de Contrerolleur, au moyen de certain arrest provisional de nostredicte court de Parlement, nonobstant lequel, nous avons, pbr nosdictes lettres de declaration.' cassé et revo­qué la provision dud. office l'aide aud. de Beauvais. Et encores demande estre payé, des deniers de nostredicte Ville, de .quelques sallaires et laxacions, dont il vous poursuit, tout ainsi que s'il excerçoit
Et sur le dos est escript ce qui ensuit : tt A noz très chers ct bien aînez les Prevost des Mar­chans ct Eschevins de nostre bonne ville et cité de Paris. »
Lesd, lettres ont esté signiffiées aud. de Beauvais par deux notaires du Chastellet de Paris, le. . . '"' jour d'Aoust mil vc l.
(') En cot endroit du Registre, à la marge, on lit la note suivante qui parait être d'une écriture do la seconde moitié du xvii' siècle : -Le cours de la riviere nettoyé aux fraiz de la Ville pour la facilité de la navigation.!)
(2) Ces lettres patentes n'Ont été enregistrées ni au Parlement, ni à la Chambre des Comptcs, ct il nous a été impossible d'en re­trouver le texte. Mais le cartulaire do la Villo nous a conservé uno déclaration donnée à Paris, le i5 avril i55o, par laquelle le Boi reconnaît et maintient lo droit du Prévôt des Marchands et dos Echevins do nommer aux offices dc la ville, et défend au Parlement ot au Procureur général de prendre connaissance des comptes du doinaino ot des autres finances de la Villo. {Archives nationales, KK 1012, fol. 99 v°. Voy. aussi K 958, n° 1.)
'3' Lo Registre porte «Juillet». Il n'est pas vraisemblable qu'une lettre écrite à Saint-Germain-en-Laye le 1" juillet no soit par­venue à l'Hôtel de Ville dc Paris que le 2 août.
C La date est restée cn blanc
m.                                                                                                                                                                                      38
lUI'lUtlCniE ■TATIO.'iAl.E.